hover animation preload

Asam garam dalam Perjuangan
by Ibnu Zainal Asmawi in

FRU dan Polis
Wartawan dan Tahanan

Giliran Dr. Hatta dan Ust. Nasarudin jadi sasaran


Ust. Nuridah dan Dr. Lo’lo ditahan…
Hati saya begitu tersentuh dan hampir menitiskan air mata apabila terbaca kisah pimpinan PAS yang ditangkap oleh pihak polis atas tuduhan yang tidak munasabah. Saya merasakan tindakan yang diambil kepada pimpinan PAS ini cukup kurang sopan. Mereka yang merencana perlembagaan Malaysia tetapi mereka yang memijaknya sendiri.

Perjuangan ini memerlukan hati-hati yang begitu kental dan tabah. Kita mungkin tidak berhadapan dengan dugaan sebegini lagi. Tapi mungkin selepas ini, bahkan sehingga meragut nyawa kita. Adakah pada ketika itu Iman dan prinsip kita mampu bertahan? Ya Allah...Tetapkanlah iman kami dan berikanlah kekuatan kepada kami.
Pakat-pakat solat hajat moga dibri kekuatan kepada pimpinan dan kesatuan kita.
PAS adalah Pembangkang yang bertindak sebagai penasihat dan penegur kepada pemerintah. Seandainya pemerintah menukar perlembagaan negara dengan meletakkan Islam sebagai wadah perjuangan dan perlembagaan negara, PAS tidak akan menentang. Sebaliknya PAS akan bersatu dan bekerjasama dengan pemerintah demi kedaulatan dan keutuhan negara. (Kata Tuan Guru Nik ABdul Aziz Nik Mat).
Baca lagi kisah Muslimat dan pemuda yang ditangkap...

0 comments:

Post a Comment