hover animation preload

Promosi hebat BERSIH 02
by Ibnu Zainal Asmawi in

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah kita masih di beri peluang oleh Allah S.W.T untuk menghirup udara yang dianugerahkan oleh Ilahi.

BERSIH 02 yang akan dilaksanakan pada 09.07.2011 nanti cukup hebat di promosikan oleh media Pakatan Rakyat dan Kerajaan secara langsung atau tidak. Tak kurang yang cuba menghalang tetapi kesannya lebih mempromosi BERSIH. Jadi urusetia tak perlu susah-susah nak turun padang beri penerangan dan mengajak rakyat.

Saya berpandangan apabila kehendak rakyat ingin turun ke jalan-jalan raya dan berdemontrasi , sepatutnya kerajaan perlu mengambil langkah bijak untuk menangani masalah ini. Bukan dengan menggunakan pihak berkuasa sebagai senjata untuk menangkap. kerana kesan ini kemungkinan lebih parah.

Sebaiknya kerajaan memberi ruang kepada rakyat untuk turun dan kerajaan mengambil peluang untuk merubah dan memperbaiki kelemahan. Sekarang tindakan rakyat mengikut undang-undang dan kerajaan dan pihak berkuasa nampak seolah-olah tidak memahami undang-undang atau bahasa lebih kasar memijak undang-undang yang diperuntukan.

Saya menjangkakan himpunan BERSIH 02 kali ini akan memberi kesan kepada SPR agar lebih telus dan kerajaan juga agar lebih sensitif dengan kehendak dan kebangkitan rakyat.

Provokasi dari pihak UMNO atau PERKASA sepatutnya diambil tindakan tegas oleh pihak berkuasa bukan hanya membiarkan saja. Mengikut revolusi yang berlaku di Asia Barat kini, pihak provokasi turun dengan bersenjata dan ternyata kesannya lebih teruk.

Jom menuju ke arah negara yang lebih baik!!!

0 comments:

Post a Comment